MovieMoron

Alla inlägg under juni 2012

Av Hedvig - 29 juni 2012 13:09

Känns precis som att jag har vaknat upp från ide och ser världen (bloggen) för första gången på månader! Har saknat att få skriva en massa onödigt!   

Idag ska jag se till att köpa en ny bikini, den förra har nämligen sett bättre dagar.


Jag hörde nyheter från en bekant om graderna i vattnet vid Mälaren, och det bådade inte gott. Det var dessutom långgrunt där hon vågat doppa tårna, och då tycker man ju att vattnet kunde ha kostat på sig att vara lite åt det varmare hållet, men icke!

Här kommer reportage från igår om vädret i Närke! Jag antar att Stockholm också njöt av solen?

Bilden är dock lite redigerad och det ser mer ut som om regnet ska börja vräka ner vilket ögonblick som helst!


 

Av Hedvig - 25 juni 2012 15:51

Jag är just nu i Närke, ock kommer att kunna blogga på riktigt igen dagen jag kommer hem, vilket är på fredag! :-)Det är hur som helst regnigt här, men det hindrar absolut inte mig från att arbeta med fotograferandet. Ha en trevlig vecka! /Pandora

Av Hedvig - 22 juni 2012 00:11

Jag vaknade idag upp efter att ha vilat i någon timma, då jag hörde mamma sjunga med i "Stilla natt". När jag hade kommit in i köket stod hon iklädd ett rött förkläde med ett stort leende på läpparna. Kändes som om jag hade att göra med självaste tomtemor på midsommarafton.

Av Hedvig - 20 juni 2012 11:59

Idag blir det filt, skog, godsaker och soligt väder med bästaste Tove.

Jag har aldrig haft en picknik förut, tror jag i alla fall. Hoppas att det inte blir en lika stor katastrof av det hela som det blev för Kalle Anka, då myrorna kom i trupper, marscherandes mot matkorgen och tog allt med sig på ryggen. Dem behöver ju också mat i och för sig, men inte ifrån just mig och Tove. Jag tycker synd om kalle Anka, ingenting går någonsin som det ska för honom. Och inte för katten Tom heller, oavsett hur mycket jag än hejar och peppar honom så är det alltid Jerry som vinner. Alltid.

  

Här kommer en bild från Stikki-Nikki-besöket igår! 8-)

Av Hedvig - 19 juni 2012 09:43

Har ni hört talas om det här otroligt goda glasstället vid Götgatsbacken?

Jag ska dit idag, och jag rekommenderar verkligen! Stikki-Nikki är riktigt duktiga. De schlaffar på stora komockor istället för de miniatyr-glass-kulor man får i vanliga glassbarer, som enligt mig ser mer ut som någon slags prydnad. De har ganska orginella glassmaker också, jag vågade inte på mig att testa, men en gång hade de "Cucumber-ice cream". Alltsammans får mig att längta tillbaka någon månad, då det var som varmast. Nu är det sådana här fjutt-grader igen.

Glass får en alltid att känna "NU JÄÄVLAR ÄR DET SOMMAR!" .. Men det kanske inte riktigt stämde in med läget nu då ...

 


Här har vi en bild från solåldern. Det var ett tag sedan, men tänk! Damen på bilden lever faktiskt fortfarande!

Av Hedvig - 18 juni 2012 13:27

Här kommer mina första film-tips i genren skräck. Jag har alltid älskat att skrämma slag i mina kompisar. Varje gång jag har haft "sova-över" (vägrar att kalla det för sleepover) hemma hos mig, har jag visat något som får dem att inte vilja ha fötterna utanför soffkanten ...



The Orphanage är en spansk succéfilm som hade fått ännu större publik om den varit amerikansk ... Regissören heter Juan Antonio Bayona, och han släppte filmen 2007.

Handlingen kretsar främst kring mamman men också hennes man och speciellt adoptivsonen Simon är viktiga. De har flyttat till moderns gamla barnhem ute i ingenstans. Familjen ska nu själva starta om barnhemmet för utvecklingsstörda, men inom kort börjar Simon prata om hans nyfunna vänner. Pappan och mamman tror att det bara är ett av hans många nya påhitt, men en dag försvinner sonen spårlöst.


The Others har turen att vara amerikansk, och är väldigt välspelad. Filmen släpptes 2001 och är författad samt regisserad av Alejandro Amenábar. Nicole Kidman har huvudrollen men det finns också andra skådespelare som Christopher Eccleston och Fionnula Flanagan.

Mamman i familjen (Nicole Kidman) bor med sina två ljuskänsliga barn, Anne och Nicolas i ett stort gammalt vackert hus. Oförklarliga saker sker och den religiösa mamman kastar alla dåliga händelser på storasystern Anne.

När hon förstår att Anne inte kan vara orsaken till allt, blir hon övertygad om att huset är hemsökt.



Av Hedvig - 17 juni 2012 21:33

Har nyss kommit hem från en thai-moj och har för första gången druckit upp en hel burk kolsyrat! Zingo är numera en av mina bästa vänner. Beslöt mig för att pröva, och det var ju faktiskt riktigt gott!

Blev också attackerad av en humla, fast humlan ville nog bara hälsa. Jag är tyvärr inte så mycket för att hälsa på humlor. Men jag älskar dem, på avstånd ...  


Den här rackarn sitter fast i huvudet som ett tuggummi på gatan.

Av Hedvig - 17 juni 2012 12:02

  

Hej på er allihopa! :-)

På denna blogg kommer jag (Hedvig) att visa en del av min fritid i bilder och text. Jag kommer också att lägga upp en hel del recensioner som alla kommer att samlas under fliken "Filmtips". Fotografering och film är nämligen mina två största fritidssysslor. Men nog med förklaring, jag tror att ni förstår!

Här kommer en bild från en ganska regnig promenad igår. Men så länge man har paraply med sig gör regnet ingen skada! Det är ju ett bra fotoväder också, eftersom solen ofta ställer till det med sina starka och bländande strålar vid alltför soliga dagar. Sedan har vi den där speciella stämningen som tillkommer vid regnig prognos.

Slutsats: tummen upp för regn!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vet du inte vem Hitchcock var så är det ILLA.

Filmros

Omröstning

Bästa levande skådespelerskan av följande?
 Maggie Smith
 Nicole Kidman
 Judi Dench
 Helen Mirren
 Kristen Scott Tomas
 Cate Blanchett
 Jodie Foster

Instagram

Undrar du något?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards